Projekt "Sloboda i odgovornost" u osnovnoj školi
Naše djelovanje očituje se i kroz projekte u obrazovnim institucijama (osnovnim i srednim školama).
Ovdje je prikazan izvod iz školsokg kurikuluma Osnovne škole Josip Pupačić Omiš za 2024./2025. školsku godinu o projektu: SLOBODA I ODGOVORNOST
CILJ
- Razvijati pozitivnu sliku o sebi, osjećaj vlastite vrijednosti i dostojanstva
- Učiti preuzeti odgovornost za svoje postupke i izgrađivati stajališta
- Iskusiti snagu kršćanske vjere koja vodi do potpune i prave slobode
- Potaknuti učenike na selektivno korištenje medija u razdoblju od 10 dana (10 dana bez ekrana)
NAMJENA
- učenicima od 5. do 8. razreda
- izgrađivanje odgovornog stava prema životu
- otkrivanje snage vjere i zajedništva kao pomoć i potporu na životnom putu oslobođenja
- zajedničko druženje, kritičko mišljenje, emocionalna pismenost, socijalne vještine
- smanjenje vremena provedenog uz ekrane kako bi se poboljšala komunikacija među učenicima te između roditelja i djece
- kvalitetnije osmišljavanje slobodnog vremena
NOSITELJI
- učenici petih, šestih i osmih razreda
- Ružica Matijević i Antun Budimir, vjeroučitelji
Suradnici:
- vjeroučiteljica Sanja Pešić
- razrednici osmih razreda
- učiteljica informatike
- stručna služba, knjižničarka
- hagioasistentica A. Perišić
- članovi Zajednice Susret, Cenakolo – Ugljane
- Udruga CINAZ Zadar
NAČIN REALIZACIJE
- projektna nastava: usmeno izlaganje, razgovor, pisano izražavanje, molitva, edukacijske igre (kvizovi), likovno, glazbeno i scensko izražavanje, čitanje i rad na tekstu, meditacija
Sadržaji:
1. LIJEPO JE ŠTO POSTOJIŠ – radionice prof. Ana Perišić
2. TERENSKA NASTAVA, posjet Zajednici Susret, Cenakolo u Ugljanima
3. 10 DANA BEZ EKRANA
Radionice:
„Dobre i loše strane medija“, voditelj učiteljica Informatike Zdenka Vukasović
„Loše poruke koje šalju mediji“, voditelj učiteljica Informatike Zdenka Vukasović
Kakav je moj „otisak vjere“ u virtualnom okruženju, voditelj vjeroučiteljica Sanja Pešić
VREMENIK
- tijekom nastavne godine 2024./25.
TROŠKOVNIK
- prijevoz autobusom
- dar za Zajednicu Cenakolo
- realni troškovi
NAČIN VREDNOVANJA
- pisano, likovno, glazbeno izražavanje
- rad u skupinama: uživljavanje u uloge, izrada radnih listića i plakata
- izrada ppt prezentacija kroz samostalan istraživački rad
I KORIŠTENJA REZULTATA
- različiti oblici igara, asocijacija, kreativnog stvaranja i dijaloga
- intervju s štićenicima Zajednice
- vidljivost rezultata projekta: panoi škole, školski radio, web škole
- pristupna anketa za roditelje i učenike
- desetodnevno vođenje dnevnika o korištenju ekrana
- evaluacija projekta s učenicima i roditeljima
Izvor: https://os-jpupacic-omis.skole.hr